Obserwatorzy

wtorek, 17 września 2013

Stojak na kwiatka z papierowej wikliny

Witam serdecznie.
Ostatni mój pomysł to stojak na kwiatka z papierowej wikliny.
Coś za pusto było w pokoju a kwiatek nie miał swojego miejsca:((
Zrobiłam więc stojak na kwiatka. wyplotłam go z papierowych rurek, a potem pomalowałam. Stojak jest zrobiony z dwóch części, także może mieć podwójne zastosowanie ponieważ po zdjęciu z niego pokrywy - tej na samej górze na której stoi kwiatek, może posłużyć jako wazon, a pokrywa jako tacka.
Wbrew pozorom jest bardzo stabilny i twardy, także z pewnością większy kwiat też znajdzie na nim swoje miejsce.
Niby proste wykonanie a jednak bardzo przydatna rzecz. Polecam samodzielne wykonanie stojaka na kwiatka, bo myślę że w każdym domu taka dekoracja jak najbardziej się przyda.
Można też w bardzo prosty i fajny sposób pomalować go na wzór korzenia drzewa, np. umoczyć gąbkę w białej farbie i gdzie nie gdzie tak specjalnie nie dokładnie i nie precyzyjnie na już pomalowany na brąz stojak pomazać gąbką po stojaku - tak jak kora drzewa gdzie nie gdzie ma białe miejsca:))
Ja póki co mój stojak z papierowej wikliny pomalowałam tylko na brąz, ale może z czasem coś jeszcze w nim zmienię.
No i trzeba pamiętać aby stojak z papierowej wikliny koniecznie pomalować na koniec lakierem np. akrylowym lub innym, bo przecież kwiaty wymagają wody a papier nie może przemoknąć.



3 komentarze:

  1. Witaj Ewelino:)
    Dziękuję za wizytę w Leśnym Zakątku.
    Widzę, że dopiero zaczynasz blogowanie. Masz świetny temat, a i talentu Ci nie brakuje.
    Papierowa wiklina to dla mnie nowość!!!
    Zastanawiam się, czy potrafiłabym sobie zrobić kosz na grzyby, jak myślisz?
    Dużo wikliny musiałabym użyć do średniej wielkości koszyka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam raz jeszcze:)
    Myślę że spokojnie dałabyś radę i sama zrobiłabyś koszyczek na grzyby.
    Czy dużo???/ hmmm zależy czy ta średnia wielkość koszyczka będzie duża czy mniejsza:))
    a tak poważnie to jeśli nie robiłaś nigdy z papierowej wikliny żadnych wyrobów to na początek na pewno będzie potrzeba dużo tych rureczek z papieru bo wiadomo że podczas pracy będzie się trochę psuło, bo tak poprawić itd... ale jak już dojdziesz do wprawy to na średni koszyczek kilka gazet cienkich np. anonse itd. lub też jakieś ulotki ze sklepów np. tesco lub real, pełno tam ulotek i papier za darmo:)))
    Papierową wiklinę plecie się podobnie jak zwykłą wiklinę.
    W internecie jest pełno kursików jak zrobić rurki i wypleść najprostszy koszyk, dlatego już na swoim blogu nie zamieszczałam takich kursów, ale w razie pytań pisz śmiało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, ja wypatrzyłam już gotowe rurki na Allegro, są tanie, więc tylko zamówić:)
    Proponuję abyś umieściła na swoim blogu, chociażby w postaci zdjęć, jak to robisz.
    Nie wychodź z założenia, że coś już jest w Internecie. Ktoś kto trafi na Twój blog, będzie chciał się dowiedzieć tego od Ciebie Np ja:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń