Obserwatorzy

wtorek, 26 listopada 2013

Jak samemu zrobić lakier do malowania

W tym poście chcę podzielić się moim nowym odkryciem:)

Tak jak w temacie - jak samemu zrobić lakier do malowania np. wyrobów z papierowej wikliny i nie tylko.

W bardzo łatwy i tani sposób możemy sami zrobić lakier:)) potrzebujemy tylko:

1. Słoiczek szklany
2. Patyczek do mieszania
3. Rozpuszczalnik nitro lub podobny
4. Styropian:)

Styropian można "skubnąć" z jakiejś budowy lub poprosić Panów robotników i na pewno kawałek dadzą bez problemów, warto też poszperać w domu, ja np. znalazłam kawałek i to duży styropianu w kartonie bo maszynie do szycia:) także możliwe że znajdziemy w domu, w piwnicy itp.
Rozpuszczalnik nitro kupiłam w sklepie z art. chemicznymi i budowlanymi, zapłaciłam 4,60zł za 0,5 litra.
W zasadzie jedynie koszt to właśnie rozpuszczalnik:)

Jak już wszystko mamy - to możemy przystąpić do robienia lakieru.

UWAGA!
rozpuszczalnik bardzo śmierdzi, więc najlepiej robić to na balkonie, tarasie itp. lub przy otwartym oknie, najlepiej zakrywając usta i nos jakąś chustką.

Pierwsze co robimy to wlewany rozpuszczalnik do słoiczka, wlewany tyle ile potrzebujemy uzyskać lakieru.




Jak widać na zdjęciu powyżej wlałam nie zbyt dużą ilość bo póki co tylko tyle było mi potrzebne.

Jak już mamy wlany rozpuszczalnik to szykujemy styropian:)






Jak widać za słoikiem mam bardzo duży kawałek styropianu więc część z niego porwałam na małe kawałki, aby łatwo "weszły" do słoika. Tak naprawdę nia ma znaczenia czy wrzucamy duże czy małe kawałki to i tak z łatwością się rozpuści.
A więc zaczynamy wrzucać kawałki styropianu do słoika z rozpuszczalnikiem.





Pewnie zastanawiacie się jak dużo potrzeba styropianu:)
To wszystko zależy od tego ile mamy wlanego rozpuszczalnika. Ja do takiej ilości rozpuszczalnika jak widać na zdjęciu dodałam około 10 - 15 kawałków styropianu ( takich kawałków jak na zdjęciu).
Stryropian bardzo szybko się rozpuszcza w rozpuszczalniku tworząc klejącą się masę - to właśnie jest lakier.
Podczas dodawania patrzymy jak gęsta jest masa - nie może być zbyt wodnista i zbyt gęsta.
Trzeba tak na oko porównać sobie samemu z masą oryginalnego lakieru. Możemy mieszać za pomocą patyczka lub mieszać samym słoikiem.
Na koniec zostawiamy jeszcze na parę minut nasz lakier - i gotowe.








Lakier nadaje się spokojnie do malowania wyrobów z papierowej wikliny, a przede wszystkim bardzo ale to bardzo szybko schnie!!
Powodzenia.




3 komentarze:

  1. Wow, nie wiedziałam, że ze styropianu można zrobić lakier :D ekstra

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy to nie jest szkodliwe dla zdrowia /rozpuszczalnik/, chodzi mi o kontakt ze skórą jak i wdychanie ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie że jest szkodliwe, ale czy kupiony gotowy lakier nie jest szkodliwy???
    kazda chemia jest szkodliwa i dlatego najlepiej robić lakier na dworze np. na tarasie lub balkonie, i najlepiej założyć maseczkę na twarz.

    OdpowiedzUsuń