Obserwatorzy

niedziela, 25 sierpnia 2013

Jak zrobić róże z papieru

Witam wszystkich miłośników rękodzieła - po raz kolejny:)) dziś jest niedziela, spokojny i ciepły dzień, jak to w niedzielę nudy zazwyczaj, a więc wpadłam na pomysł żeby zrobić i pokazać jak się robi:) róże z papieru.
To taki mały przyspieszony kursik, może akurat komuś się przyda.
Róże robi się naprawdę szybko a będzie nam potrzebne:
1. Przede wszystkim papier
2. Farba
3. Klej do papieru
4. wykałaczka bądź jakiś cienki patyk
5. Pędzel do malowania
6. Parę rurek z papieru
7. Nożyczki
8. Mały kawałek tektury

I zaczynamy:)))

 Najpierw przyszykujmy sobie kawałek tektury, na tekturze rysujemy jeden mały płatek róży i wycinamy go, jak widzimy na zdjęciu kształt łezki:)) to ten kawałek posłuży nam jako wzór do odrysowania na cienkim papierze kolejnych płatków róż, aby były takie same.
Szykujemy sobie cienki papier np. z książki telefonicznej bądź jakiejś gazety. Wycinamy kilka płatków z gazety (ilość płatków w zależności od wielkości róży).
Jak już mamy wycięte płatki następnie je malujemy na kolor jaki chcemy żeby nasza róża miała:)
Ja malowałam na czerwono i biało, aczkolwiek dwie niebieskie róże też zrobiłam.
Po pomalowaniu czekamy troszkę aby płatki wyschły, oczywiście malujemy je z obu stron, malowałam je farbą do ścian, bo akurat taka mi została:))


Wycięte płatki róż






Tak wyglądają pomalowane i wyschnięte  płatki róż.








Teraz każdy z płatków po kolei przy pomocy patyczka lub wykałaczki zaginamy tak jak na zdjęciu ze wszystkich trzech stron.









Mniej więcej tak powinien wyglądać płatek po wygięciu






A teraz odwracamy go na drugą stronę









Delikatnie na samym środku zginamy go w pół









Na dole smarujemy go klejem









Teraz potrzebna nam będzie rurka z papieru







Na rurkę naklejamy płatek - tak dookoła rurki








Po przyklejeniu zostawiam płatek na dwie minuty żeby klej wysechł.








To samo robimy z kolejnymi płatkami, odginamy z trzech stron, odwracamy, zginamy w pół, smarujemy klejem, i naklejamy. Dwa pierwsze płatki powinny być na takiej samej wysokości, kolejne płatki natomiast już troszeczkę niżej naklejamy - co dwa płatki niżej.











Tutaj widać że kolejne płatki naklejam coraz niżej








To już prawie skończona róża






A to czerwona:))





A to bukiet róż



Oczywiście łodygi także malujemy np. na zielono, jeszcze nie zdążyłam ich pomalować.

Mam nadzieję że różyczki się spodobają.

3 komentarze:

  1. Witam , dzieki za odwiedziny u mnie. Używam farb akwarelowych, pigmentów , lakierobejc. Służę radą, kiedy zechcesz. Zawsze chciałam nauczyć się robić takie piękne branzoletki, jakie robisz, ale czas nie pozwala, a poza tym nie można kilka srok ciągnąć za ogon, więc zajęłam się wikliną . Zapraszam Cię wpadaj na mojego blooga: mojeklimattylonia.bloog.pl
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za odpowiedź będę zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik i piękne kwiaty :)
    Dziękuję za odwiedziny u mnie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń